

سلام و درود خدمت شما کاربران عزیز .خوشحالیم از این که در یک مطلب خوب و پرمحتوای دیگر از وبسایت آموزشی استکان در خدمت تان هستیم.
با آموزش ها و مقالاتی که تا اینجای کار برای شما دانشجویان عزیز در سایت قرار داده ایم قطعا اهمیت سئو را به خوبی درک کرده اید و اما مقاله ای که هم اکنون جلوی شما است از کامل ترین و جامع ترین مقالات آموزش سئو در سطح اینترنت می باشد و سعی شده است که مطلب را تنها با مطالعه همین مقاله و بدون نیاز به هیچ منبع دیگری به شما ارائه دهیم.به شما اطمینان می دهیم اگر کامل به دستورالعمل های این مقاله عمل کنید بعد از مدتی خود را در بین نتایج صفحه اول گوگل خواهید دید.
اما مطلبی که امروز میخواهیم با شما درمیان بگذاریم در مورد انواع مختلف سئو،عوامل موثر بر آن و چگونگی بهینه سازی بهتر آن ها برای اعمال در سایت می باشد.
سئو به دو دسته تقسیم می شود :
- On-Page Seo یا همان سئوی آن پیج یا سئوی داخلی
- Off-Page Seo یا همان سئوی آف پیج یا سئوی خارجی
پس اگر موافق باشید میخواهیم این مقاله را به نوع اول سئو یعنی سئوی داخلی اختصاص دهیم و مقاله سئوی خارجی را نیز بزودی برایتان آماده خواهیم کرد.آماده اید؟پس شروع کنیم.
سئوی داخلی چرا و چگونه؟
زمانی که میخواهید وب سایت خود را سئو کنید باید بخشی از تکنیک های بهینه سازی را در سایت خود انجام دهید تا رتبه بندی بهتری را توسط ربات ها و خزنده های گوگل بدست آورید.به عبارتی دیگر آن دسته از تکنیک هایی که برای بهینه سازی محتوا در خود سایت انجام می شود سئوی داخلی نام دارد و به عوامل بسیار زیادی مثل : انتخاب کلمات و عبارات کلیدی مناسب، سرعت سایت،ریسپانسیو بودن وبسایت برای دستگاه های مختلف، دسته بندی منظم و صحیح مطالب،رعایت استفاده صحیح از تگ ها،عنوان صفحات، ساخت لینک های داخلی، طراحی گرافیکی و فنی سایت و … بستگی دارد.
اگر میخواهید که یک سئوی کامل و اصولی برای سایت تان دست و پا کنید باید بدانید که عملیات سئوی شما از اولین مرحله راه اندازی یک وبسایت یعنی طراحی گرافیکی آن استارت میخورد.یعنی شخصی که طرح گرافیکی و ظاهر سایت شما را طراحی می کند یا باید یک سئوکار باشد و یا با مشاوره یک سئوکار، دیزاین خود را انجام دهد.
اما سوالی که در اینجا ممکن است برایتان پیش بیاید این است که سئو چه ارتباطی با طرح گرافیکی وبسایت دارد؟
شما به خوبی می دانید که یک تجربه کاربری موفق یعنی القای حس خوب به کاربر در حین بازدید از سایت.و تعیین محل مناسب برای قرارگیری دکمه ها، نوع نمایش محتوا و تصاویر،انتخاب یک تم رنگی مناسب و … از مواردی است که شامل تجربه کاربری می شود و بطور مستقیم به طراح گرافیک وبسایت بستگی دارد.
هر چه تجربه کاربران از سایت تان بهتر باشد باعث می شود تا مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کنند و حتما در دفعات بعدی نیز مجددا از وب سایت شما بازدید خواهند کرد.و این یعنی کسب یک رتبه خوب در سئو از سمت گوگل که با سئوی On-Page آن را بدست آوردید.حالا کامل متوجه شدید که حتی دیزاین وبسایت تا چه حد می تواند در سئو تاثیر داشته باشد.
دومین کسی که بعد از طراح گرافیک بر سئوی شما تاثیر مستقیم دارد تیم برنامه نویس شماست.اما به چه صورت؟
همانطور که در بالا گفتیم یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در سئوی آن پیج, سرعت سایت است.حالا هر چقدر که تیم برنامه نویس شما از کدها و کتابخانه های css و جاوا اسکریپت کمتری استفاده کنند باعث می شود تا حجم سورس شما کاهش پیدا کند و لود تایم شما نیز کمتر شود و در نتیجه کاربر دچار معطلی نمی شود.
برای گوگل تجربه و رضایت کاربر از هر چیزی مهم تر است بنابراین وقتی شما بتوانید در مدت زمان کمتری محتوای خود را به کاربر ارائه دهید و او را به هدفش برسانید، گوگل این را یک امتیاز مثبت برای شما در نظر خواهد گرفت که باعث بهبود رتبه بندی شما در نتایج جستجو می شود.
پس به یاد داشته باشید که سئو تنها با تولید محتوا شروع نمی شود بلکه از همان روز اول باید به اصول سئو دقت داشته باشید تا نتیجه مطلوب را کسب کنید.
حتما الان در ذهن تان به این نتیجه رسیده اید که مزیت سئوی داخلی این است که همه چیز به طور مستقیم به خودتان بستگی دارد.حالا بیایید بررسی کنیم ببینیم چگونه می توانیم هر کدام از مواردی که سئوی داخلی به آن ها بستگی دارد را به بهترین شکل در سایت خود اعمال کنیم.
تاثیر عنوان صفحه بر سئوی داخلی
می توان گفت عنوان صفحه مهم ترین عنصر یک صفحه است.زیرا هم برای کاربر اهمیت دارد و هم برای گوگل.در واقع کاربر در هنگام سرچ در گوگل اولین بخشی که از سایت ما را می بینید و با خواندن آن وارد وبسایت مان می شود همان عنوان صفحه است.در زیر چند مورد را بیان خواهیم کرد که با رعایت آن ها می توانید یک عنوان خوب برای صفحات خود انتخاب کنید :
- از کلمه کلیدی خود در عنوان صفحه استفاده کنید.
- بهتر است کلمه کلیدی خود را در ابتدای عنوان صفحه به کار ببرید.
- عنوانی که برای صفحه خود انتخاب می کنید باید با محتوای آن صفحه همخوانی داشته باشد.
- از به کار بردن عناوین تکراری برای صفحه خود بپرهیزید و سعی کنید که عنوان صفحات متفاوت با سایرین را انتخاب کنید.
- برای متمایز کردن عنوان صفحات خود می توانید از اعداد استفاده کنید.برای مثال : ۵ روش برای افزایش رتبه الکسای سایت
- برای متمایز کردن عنوان صفحه نباید بیش از حد خلاقیت به خرج دهید زیرا ممکن است عنوان شما از موضوع محتوای صفحه تان فاصله بگیرد.
- تا ۷۰ کاراکتر می توانید برای عنوان صفحات خود به کار ببرید.بیشتر از ۷۰ کارکتر هم مانعی ندارد اما بدلیل طولانی بودن ادامه آن در گوگل نمایش داده نخواهد شد.
اهمیت توضیحات متا در سئوی On-Page
علاوه بر عنوان صفحه، توضیحات متا نیز بخش دیگری است که در بین نتایج جستجو در گوگل برای کاربر نمایش داده می شود.در این بخش باید چکیده ای از محتوای صفحه را بنویسید تا کاربر با خواندن آن بتواند محتوای شما را محک بزند و جذب وبسایت تان شود.موارد زیر را برایتان آماده کرده ایم که با رعایت آن ها می توانید به بهترین شکل توضیحات را برای صفحات خود بهینه کنید :
- از کلمات کلیدی درتوضیحات متا استفاده کنید.
- از به کاربردن کاراکترهای ریاضی در توضیحات متا اجتناب کنید.
- بهتر است بیشتر از ۲ کلمه کلیدی در توضیحات متا استفاده نکنید.
- تا ۱۵۰ کاراکتر می توانید برای نوشتن توضیحات خود به کار ببرید.
- در توضیحات متا از کلمات مترادف با کلمه کلیدی تان استفاده کنید.
- از به کاربردن توضیحات یکسان برای صفحه های مختلف اجتناب کنید.
- سعی کنید در مقایسه با سایر وبسایت ها توضیحاتی منحصر بفرد بنویسید.
- از کلمات جذاب مانند : شگفت انگیز – رایگان – برتر و … برای جذب کاربران استفاده کنید.
- به کار بردن بیش از حد کلمات کلیدی در توضیحات متا می تواند نتیجه عکس برایتان داشته باشد.
- در صورتی که کلمات کلیدی تان را در توضیحات قرار دهید در گوگل این کلمات بصورت بولد به کاربر نمایش داده می شود.
- در صورتی که برای صفحه خود توضیحات متا (دیسکریپشن) ننویسید گوگل بخشی از اولین پاراگراف محتوای صفحه را به عنوان توضیحات به کاربر نمایش می دهد.
سئوی آن پیج و اهمیت کلمات کلیدی در آن
رسیدیم به بخشی که هدف جستجوی کاربران است.کلمات کلیدی شما دقیقا همان کلماتی هستند که میخواهید به هنگام جستجوی آن وبسایت شما در میان رتبه های صفحه اول گوگل قرار داشته باشد.موارد زیر را برای انتخاب صحیح کلمات کلیدی رعایت کنید :
- از انتخاب کلمات کلیدی کلی خودداری کنید.مثال : برای یک فروشگاه کفش انتخاب کلمه کلیدی ” کفش چرم مردانه ” نسبت به کلمه ” کفش ” مناسب تر است.
- خودتان را جای کاربر بگذارید و بر اساس ادبیاتی که خودتان سرچ می کنید کلمه کلیدی را انتخاب کنید.
- بجای کلمه کلیدی از عبارات کلیدی استفاده کنید زیرا دقیق تر می باشد.برای اطلاعات بیشتر به مقاله تفاوت کلمات کلیدی و عبارات کلیدی مراجعه کنید.
- از کلمه کلیدی انتخابی در طول متن محتوا استفاده کنید.
- از استفاده بیش از حد کلمه کلیدی در طول محتوا جدا خودداری کنید زیرا توسط الگوریتم های جدید گوگل مجازات خواهید شد.
- با جستجوی کلمات کلیدی خود در گوگل، رقبای خود و کلمات کلیدی آن ها را بشناسید.
- می توانید از ابزارهایkwfinder ، Google Keyword planner ، Google ad Words و … برای انتخاب و آنالیز کلمات کلیدی مدنظرتان استفاده کنید.
استانداردهای تولید محتوا در سئوی داخلی
ممکن است که شخصا عاشق تولید محتوا باشید اما قبل از تولید محتوا باید بدانید که چه محتوایی را باید تولید کنید و محتوای تولیدی شما چه ویژگی هایی را باید داشته باشد.
به عنوان یک مقاله نویس یا تولید کننده محتوا لازم است بدانید که الگوریتم های گوگل بالاترین امتیاز را به محتوایی می دهند که یونیک و اختصاصی باشد و این بدان معناست که به هیچ عنوان نباید محتوای خود را از سایت های دیگر کپی برداری کنید زیرا در صورت عدم رعایت این مورد نه تنها به محتوای شما امتیازی تعلق نخواهد گرفت بلکه توسط الگوریتم های گوگل که ارزش زیادی برای محتوا قائل هستند مجازات نیز خواهید شد.
در قدم بعدی محتوای شما باید حاوی کلمات کلیدی و مترادف های آن باشد.
سوال : آیا همین که محتوای یونیک و حاوی کلمات کلیدی تولید کنیم امتیاز لازم را از گوگل خواهیم گرفت؟
جواب منفی است.زیرا ممکن است یک محتوای یونیک و حاوی کلمات کلیدی تولید کنید اما به خوبی به توضیح تمام ابعاد آن نپردازید و کاربر پس از خواندن محتوای شما به دلیل کامل نبودن مطلب تان مجبور می شود وبسایت شما را ترک و به سایتی دیگر مراجعه کند تا بطور کامل اطلاعات مورد نیاز خود را بدست اورد.
الگوریتم های جدید گوگل بر اساس رضایت کاربر به محتوای شما امتیاز می دهند و به قدری قدرتمند هستند که تمامی رفتار کاربر را از همان ابتدای ورود به سایت تان و حتی پس از خروج کاربر زیر نظر می گیرد و اینجاست که محتوای شما در صورت جامع نبودن و کامل نبودن امتیاز منفی دریافت خواهد کرد زیرا شما نتوانستید کاربر را جذب محتوای خود کنید و نیازش را برطرف کنید.پس همیشه خودتان را جای کاربر بگذارید و ببینید آیا واقعا محتوایی که در حال نوشتن آن هستید تمام نیاز شما را برطرف خواهد کرد؟اگر جواب تان مثبت بود به افتخار خودتان یک کف مرتب بزنید.
دقت داشته باشید که محتوا باید هم از لحاظ کیفیت و هم از لحاظ کمیت جامع و کامل باشد.و آخرین مطلبی که در باب تولید محتوا میخواهیم برایتان بگوییم این است که همیشه برای کاربر تولید محتوا کنید نه برای گوگل.یعنی هدف شما تنها رضایت کاربر باشد .یقین داشته باشید اگر کاربر شما را بپسندد گوگل قطعا شما را تحویل خواهد گرفت.
تاثیر تگ های هدینگ بر سئوی آن پیج
تگ های هدینگ به قدری اهمیت دارند که به هیچ عنوان نمی توان از آن ها چشم پوشی کرد.این تگ ها شامل ۶ نوع هستند که از H1 تا H6 را شامل می شوند.تگ H1 بیشترین اهمیت و تگ H6 کمترین اهمیت را دارا می باشد.نکات استفاده از تگ های هدینگ زیاد است بنابراین برای راحتی شما عزیزان در زیر آن ها را بصورت تکی لیست می کنیم.
- از تگ های هدینگ برای متمایزسازی عناوین و سرتیتر ها از متن استفاده می شود.
- در هر صفحه شما حتما و قطعا باید یک بار از تگ H1 استفاده شود.
- فقط یکبار از تگ H1 در هر صفحه خود استفاده کنید.(مهم)
- تگ H1 را برای عنوان اصلی محتوای صفحه خود به کار ببرید.
- از کلمات کلیدی تان حتما در تگ H1 استفاده کنید.
- توصیه می شود کلمه کلیدی خود را در ابتدای تگ H1 قرار دهید.
- اهمیت تگ H1 به قدری است که گوگل به محض ورود به سایت تان به سراغ تگ H1 خواهد رفت تا از طریق آن مضمون و موضوع محتوای صفحه شما را درک کند.
- ترتیب استفاده از تگ های هدینگ مهم است یعنی بعد از استفاده از تگ H2 نباید از تگ H4 استفاده کنید وگرنه سئوی شما نمره منفی خواهد گرفت.
- بهتر است محتوای تگ H1 منحصر بفرد باشد.
- از تگ H2 برای زیرتیترها در محتوای خود استفاده کنید.
- محتوای تگ H2 باید با محتوای تگ H1 متفاوت باشد.
- همچنین تگ H2 شما نیز باید حاوی کلمه کلیدی باشد.
- در صورتی که تگ های H2 و H3 را حاوی کلمات کلیدی کنید برای سئوی شما امتیاز دارد اما نه به اندازه تگ H1 .
- هرگز برای به کاربردن کلمات کلیدی در تگ های هدینگ افراط نکنید زیرا توسط گوگل جریمه خواهید شد.
- محتوای تگ های هدینگ بهتر است تا حد امکان کوتاه نوشته شود اما محدودیتی در تعداد کاراکتر ندارید.
- از یکسان نوشتن محتوای تگ عنوان و تگ هدینگ خودداری کنید.
- با استفاده از تگ های هدینگ به خواناتر کردن متن برای کاربر کمک می کنید و این باعث رضایت کاربر و در نتیجه دریافت امتیاز از سمت گوگل می شود.
- اجباری نیست که در صفحه خود حتما از هر ۶ تگ هدینگ استفاده کنید.می توانید فقط از تگ H1 و H2 در محتوای خود استفاده کنید.بستگی به ساختار محتوای تان دارد.
بسیاری اهمیت تگ های هدینگ را اندک می دانند اما اگر می خواهید نتیجه زحمات تان را بگیرید و واقعا یک سئوی حرفه ای در سایت خود اعمال کنید پس به هیچ عنوان از رعایت اصول ذکرشده تگ های هدینگ غافل نشوید.
تکنیک لینک سازی داخلی در سئوی On-Page
بیایید کمی با کاربر بازی کنیم! احتمالا تا حالا برایتان اتفاق افتاده است که وارد سایتی شده باشید و در حین خواندن مطلب،روی لینک مطلبی دیگر در همان سایت کلیک می کنید تا آن را نیز بخوانید.در این بین بعد از مراجعه و خواندن مطلب دومی می بینید که یک مقاله جذاب دیگر نیز در سایت هست که باید آن را هم بخوانید و همینطور مدام در حال بازکردن صفحات و مقاله های دیگر هستید و تا به خودتان می آیید متوجه می شوید که چنان جذب مطالب شده اید که اصلا حواستان به گذر دقیقه ها و گاهی حتی ساعت ها نبوده است.جالب است.نه؟
به این تکنیک لینک سازی داخلی می گویند.یعنی در بین محتوای خود مطالب مرتبط را به کاربر برای مطالعه پیشنهاد دادن.لینک سازی داخلی در سئوی on-page به شدت اهمیت دارد زیرا اول از همه کاربر را به مدت زمان بیشتری در سایت خود نگه داشته اید و دوم این که به کاربر کمک کرده اید تا مطالب و اطلاعات مرتبط بیشتری در زمینه مورد نیازش مطالعه کند.
اما این تکنیک همانقدر که می تواند به رشد سایت تان کمک کند همان مقدار هم می تواند برایتان امتیاز منفی داشته باشد اگر نحوه استفاده از آن را ندانیم.برای ایجاد لینک های مرتبط بین محتوا با دقت به نکات زیر توجه کنید :
- در تعداد استفاده از لینک های داخلی محدودیتی ندارید اما تعداد ۲ لینک از تعداد ۶ لینک ارزش بیشتری برای گوگل دارد.یعنی گوگل ارزش لینک ها را در بین آن ها تقسیم می کند و تعداد بیشتر یعنی ارزش کمتر برای هر لینک.
- حتما مطالب خود را در صفحاتی به یکدیگر لینک دهید که محتوای آن ها به هم مربوط باشد.یعنی در صفحه ای مانند ارتباط با ما نباید مطلبی در مورد سئو را لینک کنید.در صورت عدم رعایت این مورد توسط گوگل جریمه خواهید شد.
- هر صفحه را باید به کلمه مرتبط با محتوای آن لینک دهید.برای مثال لینک دادن کلمه ” افزونه ” به مطلب ” آموزش سئو ” اشتباه است و برای سئوی شما نمره منفی در بر خواهد داشت.
- لینک سازی داخلی سرعت ایندکس صفحات را افزایش می دهد.در واقع زمانی که شما کلمه ای را لینک می کنید به خزنده های گوگل می گویید : هی این صفحه من هم مهم است برو داخلش و ایندکسش کن.
بدین صورت با لینک هایتان خزنده های گوگل را در سایت خود به گردش در می آورید و تمام صفحات تان توسط آن ها بررسی می شود.البته پیشنهاد می کنم با آن ها زیاد شوخی نکنید چون اصلا اهل شوخی نیستند.
بهبود سئوی آن پیج با استفاده از تصاویر و ویدیوها
به اندازه کافی دلایل برای استفاده از تصاویر و ویدیوها در محتوا وجود دارد که نتوان از اهمیت آن ها چشم پوشی کرد.وجود تصاویر و ویدیوها باعث می شود تا اول از همه محتوای وبسایت از حالت یکسان و خسته کننده درآید و بعد این که باعث می شود تا مطلب جامع تر و کامل تر شود.
بسیاری از کاربران هستند که درک تصویری شان قوی تر از درک متنی شان است و با فایل تصویری خیلی سریع تر می توانند موضوع را متوجه شوند.علاوه بر این یک تصویر می تواند گویای چندین خط یا پاراگراف متن باشد پس در چنین مواقعی بجای طولانی کردن متن استفاده از تصویر معقولانه تر بنظر می رسد.
استفاده از ویدیو همچنین می تواند کاربر را به مدت زمان بیشتری در وبسایت تان نگه دارد و در صورت مفید بودن ویدیو احتمال اشتراک گذاری توسط کاربران را افزایش می دهد.سعی کنید کیفیت تصاویر و ویدیوهایی که به کار می برید مناسب باشد تا لود تایم سایت زیاد نشود.
نکته مهم دیگری که باید به آن توجه داشته باشید نام گذاری تصاویر و ویدیوها است.در صورتی که تصویر و یا ویدیو را از اینترنت دانلود می کنید برای قرار دادن ان در سایت نام آن را تغییر دهید.می توانید از نام دامنه تان در ابتدای نام تصویر استفاده کنید تا به برندسازی خود نیز کمک کنید.(برای مثال : soaad ).
نام های انتخابی برای تصاویر و ویدیوها را حتما مرتبط با محتوای آن قرار دهید زیرا گوگل تصاویر و ویدیوها را نیز ایندکس می کند و در هنگام سرچ کاربران مرتبط ترین تصویر با متن جستجوشده توسط کاربر را در بین تصاویر به او نشان می دهد.
استفاده از کلمات کلیدی در فیلد توضیحات عکس(هنگام آپلود در وردپرس) بسیار مهم و کاربردی می باشد.همچنین برای تمامی تصاویر خود می بایست در هنگام آپلود خاصیت Alt یا همان متن جایگزین را پر کنید تا بهتر و سریعتر ایندکس شوند.
تاثیر آدرس صفحه استاندارد بر سئوی آن پیج
در انتخاب آدرس مناسب برای صفحه باید نهایت دقت را داشته باشید.هر چقدر آدرس گویاتر باشد گوگل بهتر می تواند ماهیت محتوای شما را درک کند.اما یک آدرس استاندارد چه ویژگی هایی را باید داشته باشد؟در ادامه به نکات زیر برای استاندارد سازی آدرس ها در سایت خود دقت کنید :
- سعی کنید آدرسی گویا و مرتبط با محتوای صفحه انتخاب کنید.
- از کلمات کلیدی در ابتدای آدرس خود استفاده کنید.(استفاده از کلمات کلیدی در انتهای آدرس ارزش چندانی ندارد)
- حتی الامکان آدرس انتخابی کوتاه باشد.
- خودداری از به کار بردن کاراکترهای نامناسب در آدرس مانند & .
- استفاده از خط فاصله برای جدا کردن کلمات آدرس.
- توجه به کوچک یا بزرگ بودن حروف در آدرس سایت.به خصوص اگر هاست تان لینوکس یا یونیکس است زیرا در این هاست ها آدرس soaad.ir/learn-seo با آدرس soaad.ir/LEArn-seo متفاوت است.
اهمیت ریسپانسیو و تاثیر آن بر سئوی On-Page
یادتان است که مهم ترین چیز برای گوگل تجربه و رضایت کاربر بود؟پس اگر میخواهید رضایت کاربر را بدست آورید باید وبسایت تان برای دستگاه های مختلف گوشی و تبلت و لپ تاپ و سیستم های خانگی و … بهینه باشد زیرا امروزه درصد بسیار زیادی از سرچ ها را کاربران گوشی های همراه تشکیل می دهند و عدم ریسپانسیو بودن سایت یعنی از دست دادن این جامعه آماری.
برای مثال در صورتی که وبسایت تان در صفحه گوشی اسکرول افقی داشته باشد در پنل ابزار گوگل وبمستر خود هشدار Content wider than screen را از سمت گوگل دریافت خواهید کرد که باید نسبت به رفع آن اقدام کنید.پس یادتان باشد که حتما وبسایت خود را بصورت ریسپانسیو برای دستگاه های مختلف بهینه کنید.
بهبود سئوی داخلی با ساخت نقشه سایت
یکی دیگر از عوامل موثر در سئوی On-Page نقشه سایت است.برای این که صفحات شما در گوگل سریع تر و آسان تر ایندکس شوند نیاز دارید تا sitemap خود را ایجاد و آن را به گوگل معرفی کنید.برای اطلاعات بیشتر به مقاله ساخت نقشه سایت مراجعه کنید.
تمامی موارد و دستوراتی که در این مقاله مطالعه کردید به خودتان بستگی دارد.میخواهید نتیجه بگیرید؟این گوی و این میدان.به آن ها عمل کنید و کمی هم صبر پیشه کنید تا نتایج آن را ببینید.امیدواریم توانسته باشیم هر آنچه در بحث سئوی داخلی نیاز داشته باشید را در این مقاله به شما ارائه دهیم و مورد خاصی از قلم نیفتاده باشد.خوشحال میشویم نظرات تان را در مورد این مقاله و کیفیت آن با ما در میان بگذارید.موفق و پیروز باشید.
همچنین اگه مایلید تا از جدید ترین مقالات و دوره های آموزشی رایگان ما در تلگرامتون باخبر بشید کافیه تا در کانال تلگرامی ما به آدرس https://t.me/stechon عضو شید.
[av_button_big label=’عضویت در کانال تلگرام‘ description_pos=’below’ link=’manually,https://t.me/stechon’ link_target=” icon_select=’yes-left-icon’ icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ custom_font=’#ffffff’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ color_hover=’blue’ custom_bg_hover=’#444444′ admin_preview_bg=”][/av_button_big]
5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
مقاله کاربردی و جامعی بود . ممنون
سلام ممنون بابت پست خوبتون
یک سوال
حتما باید از تگ h5 h6 هم یا اون تگ های اخری هم استفاده کرد یا مهم نیست؟
سلام محمد جان اول تشکر می کنم از توجه و وقتی که گذاشتی و این که ما هم انگیزه می گیریم وقتی می بینیم پست تونسته مفید واقع بشه براتون…و در جواب سوالت هم باید بگم که نه استفاده از تگ های h5 یا h6 اصلا اجباری نیست و همه چیز برمیگرده به نیاز و محتوای شما.به عنوان مثال ما در همین مطلب از سعاد نیازی به استفاده از تگ h6 نداشتیم و مشکلی هم نداره.ولی از اهمیت و استفاده از تگ h1 فراموش نکنی.بازم سوالی بود در خدمتیم.موفق باشی.
Great, I really like it! Youre awesome
سلام raha عزیز
ممنون از این که از مقالات مون استفاده میکنی و نظر خودتو با ما به اشتراک گذاشتی.آرزوی موفقیت دارم واست.