مگاپست چیست؟

احتمالاً شما که دارید این مقاله را می خوانید جمله ی”محتوا،پادشاه است” را شنیده‌اید.درواقع به‌همین دلیل است که محتوای یک سایت،تاثیر بسزایی در رتبه سایت،فروش محصولات و قرارگیری سایت شما در ردیف اول موتور‌های جستوجو دارد. پس برای داشتن یک محتوا باارزش و باکیفیت بایدمقاله‌ای خاص به نام مگاپست بنویسید.حال ما به شما در این مقاله می‌گوییم چه طور یک مقاله‌ی خاص بنویسید که متفاوت تر از تمام مقاله‌هایتان باشد و این محتوا هم باعث فروش محصولات و خدمات شما شود هم در سئو جایگاه بهتری قرار بگیرید و هم تعداد زیادی ایمیل جمع کنید و مزایای دیگری که کمی بعد توضیح خواهیم داد.

چند چالش بزرگ برای همه‌ی وبمسترها:

 

مگاپست

 

 

دفن شدن مطالب:

یکی از چالش هایی که مخصوصاً سایت‌هایی که خیلی تازه شروع نشده باشند مثلاً سایتی که یکی دوسال است شروع شده‌است،با چالش بزرگی به نام دفن شدن مطالب مواجه می شوند.یعنی شما یک مقاله ی عالی باتوجه به موضوع کارتان یک سال پیش در سایت خود قرار می‌دهید وحالا یک کاربر جدید می‌آید داخل سایت، این مقاله‌ای که یکسال پیش نوشته شده به اصطلاح داخل سایت دفن شده‌است؛ انگار زیر کلی خاک رفته‌است. این مقاله دیگر در Hompage نیست وباید در آرشیو مقالات بگردد یا خیلی وقت ها

بازدیدی کننده‌های سایت ما سوالاتی از ما می‌پرسند که ما دقیقاً این مطلب را قبلاً در مقاله‌ای توضیح داده‌ایم ولی دیگر در قرع سایت رفته و هرکسی نمی‌تواند آن را به‌راحتی ببیند و از آنها استفاده کند.
پس ما باید کاری کنیم که مطالب خوب ما صرف نظراز اینکه یک ماه پیش یا پنج سال پیش نوشته‌شده‌اند گم نشوند و جایی بروند که هر بازدید کننده‌ای داخل سایت آمد به‌راحتی بتواند به ‌آن مطالب دسترسی داشته‌باشند.

سخت بودن سئو:

دومین چالش بزرگ وبمسترها سخت بودن سئو است حتماً شما تاحدی به‌دنبال سئو رفتید و کارهایی انجام دادید.ولی می‌بینید سئو کلاً کار خیلی سختی است.مخصوصاً روی مقاله‌های کوتاهی که هرروز می‌نویسید

 شاید نتوانیدیک کلمه کلیدی خیلی عالی پیدا‌کنید و نتوانید هر مطلبی که می‌گذارید به‌خوبی سئو کنید.اما سوالی که پیش می‌آید این است که برندهای بزرگ چه‌گونه این مشکل را حل کرده‌اند؟
درواقع دید برندهای بزرگ این است که اگر ما ۱۰۰۰ تا مقاله داریم هیچ لزومی ندارد که همه‌ی مقاله‌ها به‌خوبی، سئو شده‌باشند و برای هرصفحه و مقاله‌ای وقت و انرژی جداگانه‌ای صرف‌کنیم کافی است درحد انگشت شمار مقالاتی را انتخاب کنیم آنها را تبدیل به مگاپست کنیم و کل زحمت‌های سئو را روی این چند مقاله بگذاریم.پس یادگرفتیم به‌جای سئو کردن کل محتوا سایت که کار خیلی وقت گیری و طولانی است فقط چندتا مگاپست کلیدی درست کنیم ودر ادامه خواهیم دید که سئو کردن این مگاپست‌ها کار خیلی ساده‌تری نسبت به مقالات معمولی است.

هدایت بازدیدکننده:

سومین چالشی که همه با آن روبه‌رو هستیم هدایت بازدیدکننده درسایت است.زیرا کار خیلی سختی است که ما برای هر مقاله مثلاً یک پاپ‌آپ تعریف کنیم بعد فرد را به یک لندینگ پیج هدایت کنیم و بعد به فرد یک فایل دانلودی بدهیم و یک مسیری درست کنیم که هر بازدیدکننده‌ای در این مسیر قراربگیرد و در‌نهایت یا ایمیل‌اش را به ما بدهد یا خریدی انجام بدهد.اما چرا کاره سختی است؟!
چون محتوای زیادی در سایت داریم و این مقالات هر کدام لازم است برای خودش سیستمی تعریف شود که کار خیلی عملی نیست و ما از طریق این مگاپست‌ها این مشکل را حل خواهیم‌کرد.با این روش به‌راحتی می‌توانیم بازدیدکننده‌ها را به صفحه محصولات،صفحات کلیدی سایت و هرجای دیگری که فکر‌می‌کنید بازدیدکننده باید حتماً ببیند.

گرفتن ایمیل:

چهارمین چالش که با آن روبه‌رو هستیم گرفتن ایمیل است و صرفاً با این روش که ما در سایت خود دو یا سه تا لندینگ پیج داشته باشیم و تبلیغ کنیم که افراد بیایند در این لندینگ پیج‌ها و فقط برای گرفتن یک هدیه ایمیل خود را به ما بدهند نسبت به سالهای قبل کار سخت‌تری شده و اثرگذار نیست ولی یک راهکار راحتر و حرفه‌ای تر وجود دارد که همه‌ی این چالش‌های کلیدی را حل خواهیم کرد آن هم مگاپست است.

 

مشخصات دقیق یک مگاپست:

 

 

 

megapost

 

عالی و بی‌نظیر:

یک مگاپست اولین مشخصش این است که یک پست بسیار عالی و بی‌نظیر است و وقتی شخص می‌بیند احساس می کند یک منبع خیلی خوبی پیدا کرده‌است.

شامل لینک‌های زیاد:

یک مگاپست شامل لینک‌های بسیار بسیار زیادی است یعنی داخل متن حداقل ده‌ها بار به صفحات مختلف لینک داده‌شده‌است؛ حالا این صفحات مختلف چه صفحاتی هستند؟بخش عمده‌اش صفحات دیگری، از سایت خودمان هستند و همین‌طور لینک‌های زیادی به سایت‌های معروف ومطرح دیگر که در حوزه‌ی فعالیت ما معتبر هستند یعنی صرفاً به سایت خودمان لینک نمی دهیم یا اصطلاحاً لینک های خروجی(outbound) هم می دهیم. حالا به دلایل رقابتی شاید ترجیح بدهید این لینک‌ها را به سایت‌های رقیبان ندهید و به سایت‌های خارجی یا سایت‌هایی که برای شما دردسر کمتری ایجاد خواهندکرد بدهید.این لینک های زیادچندین مزیت دارد:
– از لحاظ سئو درجایگاه و رتبه‌ی بهتری قرار‌ خواهیدگرفت چون برای گوگل بسیار مهم است که شما دریک صفحه‌ی خاص چقدر لینک به دیگران دادید، آیا کاملاً انحصاری عمل می کنید یا هم به صفحات سایت خودتان هم به سایت‌های دیگران لینک می‌دهید.این یک امتیاز مثبت در سئو می‌باشد.
-به نحوی کار کاربر را آسون‌تر می کنیم؛زیرا هرجا بخواهد اطلاعات و نکات بیشتری یادبگیرد یا حتی بخواهد در آن زمینه محصولی بخرد. کافی است همان‌طور که متن را می‌خواند به عبارت مورد‌نظر که رسید، کلیک کند و دیگر لازم نیست در منو‌ها بگردد تا محصول مرتبط با این مطلب شما را پیداکند.

حتما بخوانید :  سئو چیست؟ اهداف سئو و ابزارهای آن

آپدیت همیشگی:

این مگاپست مثل مقالات معمولی سایت شما نیست که یکبار بنویسید و دگیر برای همیشه فراموشش کنید.درهمه‌ی سایت‌ها حتماً مقالاتی که ۵ یا ۸ سال پیش درمورد یک موضوعی نوشتیم و ایده‌ها یا روش انجام کاری را گفتیم که الان دیگر کاربردی نیست دیدید. ولی مگاپست ها چون تعدادشان خیلی کم است شاید در سایت‌تان کلاً ۵ یا ۶ مگاپست داشته باشید پس همیشه آپدیتش می‌کنید. مثلاً ماهی یکبار مطالب جدیدی اضافه می‌کنید و بالای سایت خود می‌نویسید”پست آپدیت شد”که باعث شود مرتب افراد بیشتری به صفحه‌ی شما بیایند. همچنین دوباره ازنظر گوگل این یک مزیت خیلی بزرگ است که شما یک صفحه‌ی کلیدی سایت خود را مرتباً بهبود می‌دهید و همین باعث می‌شود درسئو رتبه خیلی بهتری داشته‌باشد.

عکس و نمودار:

یک مگاپست حتماً عکس‌ها و نمودارهای زیادی دارد چون مطلب خیلی طولانی است و شخص اگر در صفحه‌ی مگاپست ببیند صرفاً یک متن بسیار طولانی زیرهم چیدید. مطمئن باشید نه‌تنها Bookmark نمی‌کند و برایش مفید نخواهدبود بلکه از آن صفحه فرارخواهدکرد و احساس می‌کند انبوهی از مطالب است که هیچ ساختار و نظمی ندارد. پس مگاپست حساسیت زیادی دارد چون متنش طولانی است شما مجبورید عکس‌های زیادی لابه‌لای متن استفاده کنید. شما باید مطالب را به‌خوبی قسمت‌بندی کنید از نمودار، منحنی، اینفوگرافیک و مواردی این چنینی استفاده‌کنید.
یک نکته‌ی خیلی مهم راجع‌به عکس‌ها این است که حداقل در مگاپست‌ها هیچ‌وقت از عکس‌های تزئینی استفاده‌نکنید.مثلاً یک مطلبی درمورد آموزش مدیریت است، شخص در چند ثانیه در گوگل جستوجو می‌کند اولین عکس که یک مدیری با چندتا کارمند می‌بیند به صورت تزئینی لابه‌لای مقاله‌اش استفاده‌می‌کند.این خیلی خوب نیست شما باید هر عکسی که استفاده‌می‌کنید حتماً یک نکته آموزشی کوچکی در خود عکس وجودداشته‌باشد.

معرفی منبع:

یک مگاپست حتماً منابع خیلی خوبی را معرفی می‌کند،بازدیدکننده باید احساس کند که گنجی را پیدا کرده که همه‌ی منابع لازم آنجا هست حتی از آنجا به دایرةالمعارف ها و واژه‌نامه‌های خوب دنیا لینک داده‌شده. به اصطلاح خیال بازدیدیکننده راحت باشد که هر اطلاعات لازم یا در همان مگاپست وجود‌دارد یا در لینک‌هایی که شما قرردادید همچنین با معرفی پرفروش ترین کتاب‌های دنیا و سایت‌های مرجع در زمینه‌ی فعالیت خوداین حس ایجاد می‌شود که واقعاً این صفحه ارزشمند است و صرفاً یک مقاله‌ی معمولی نیست.

 

مراحل دقیق ساخت یک مگاپست:

 

مگاپست

 

انتخاب هدف:

اولین قدم در ساخت مگاپست این است که هدفمان را دقیقاً مشخص کنیم؛یعنی فرض کنیم یک بازدیدکننده این مگاپست را می‌خواد و به نظرش عالی است، الان قدم بعدی که توقع داریم این بازدیدکننده انجام دهد چی هست؟ ما می‌توانیم هدف‌های زیادی را دنبال کنیم ولی سه تا از مهم‌ترین هدف‌ها می‌توان این موارد باشد:
-اولین هدف می‌تواند این باشد که اطلاعات بازدیدکننده را جذب کنیم به نحوی که این مگاپست یک لندینگ‌پیج هم باشد که خیلی جذاب‌تر از لندینگ‌پیج‌های معمولی است.چون کلی حتوا و مطلب دارد پس افراد را ترغیب می‌کنیم که همینجا اطلاعات تماس و ایمیل‌شان را بدهند.
-هدف دوم می‌تواند این باشد که همانجا از صفحه‌ی مگاپست یک محصول ردنشدنی از ما بخرد.اما محصول ردنشدنی چیست؟! محصول ردنشدنی، محصولی است که قیمت خیلی کمی دارد و خریدش خیلی پیچیده نیست همچنین شخص نباید اطلاعات خیلی زیادی کسب کند تا آن را بخرد؛ درواقع محصولی است که خیلی مقاومتی دربرابرش نیست.فقط شاید در همه‌ی کسب‌وکارها قابل جرا نباشد؛به طورمثال در فروش عطر آن قسمتی از مگاپست که رایحه‌ی سرد را توضیح می‌دهیم همانجا پیشنهاد بدهیم که اگر می‌خواهید رایحه‌ی سرد را واقعاً داشته‌باشید همین الان نمونه ی خیلی کوچک از یک عطر برند معروف را باقیمت ۵ یا ۱۰ هزار تومان بخرید و در ۲۴ ساعت هم تحویل بگیرید.
-هدف سوم مگاپست که ماخیلی دست‌کم می‌گیریم و ما توصیه می‌کنیم از امروز خیلی جدی‌تر بگیرید افزایش آگاهی بازدیدکننده‌ها از کار ماست.دقیقاً بدانند ماچه کارهایی انجام می دهیم، دقیقاً چه محصولات و خدماتی داریم.خوب است که در قسمتی از مگاپست‌های خود به طور یکسان مثلاً قسمت پایین مگاپست‌های خود یک باکسی با یک رنگ‌ دیگری در آن بنویسیم که آیا واقعاً می‌دانستید که ما تمام این کارهایی که زیر فهرست کردیم را انجام می‌دهیم.
دریک مگاپست حتماً باید این اهداف را پیگیری کنید همچنین ترکیب این سه خیلی مهم است و هرکدام به‌تنهایی فایده‌ای ندارد، حالا با هر نسبتی که در کار ما تشخیص می دهیم مهم‌تر است.پس اولین کار عملی شما بعد از خواندن این مقاله این است که یک فکری کنید این سه مورد در مگتپستتون لحاظ شود.

انتخاب پیشنهاد:

-یک نوع پیشنهاد می‌تواند دانلود باشد؛مثلاً دانلود چه چیزی را ما می‌توانیم پیشنهاد بدهیم؟!یک موضوع را توصیه می‌کنیم که هیچ‌وقت کل مگاپست را تبدیل به pdf نکنید و به بازدیدکننده پیشنهاد بدهید کل آن مگاپست را دانلود کند و بعداً هروقت خواست بخواند.چون ممکن است شما دوهفته بعد آن مگاپست را آپدیت کنید،شاید دیگر بازدیدکننده برنگردد البته می‌توانیم ایمیل بفرستیم اما بهتر است که بخشی از آن مگاپست را به‌صورت pdf قرار دهیم به طور مثال یک راهنمای خرید یا جدول قیمت‌ها که مرتب آپدیت می شود یا یک صوتی از شما که بخشی از مگاپست خود را به‌صورت خلاصه و صوتی در ۵ دقیقه توضیح می‌دهید.
-دومین پیشنهاد می‌تواند آموزش بیشتر باشد.یک قیف یاکانال بازاریابی جدیدی در سایت‌های معتبر دنیا دارد مد می‌شود که الان برای اولین بار در این مقاله می‌گوییم و شما می‌توانید استفاده‌کنید. آن صاحب سایت یک مگاپست درست می‌کند و حداقل شاید در ده جای آن مگاپستش باکس‌هایی با یک رنگ دیگر می‌گذارد و می‌گوید که اگر می‌خواهید در این زمینه آموزش بیشتر و زنده ببینید همین الان در یک وبینار رایگان ما ثبت‌نام کنید.پس قیف بازاریابی این شکلی می‌شود که شخص ابتدا از گوگل یا هرجای دیگری می‌آید داخل مگاپست و یک وبینار رایگانی هم وجوددارد سپس بازدیدکننده به آن مگاپست به حدی علاقه‌مند می‌شود که در وبینار ثبت‌نام می‌کند و رد پایان شما یک پیشنهاد خیلی‌خوب برای خرید می‌دهید که شخص همانجا خریدش را انجام‌می‌دهد.
-سومین پیشنهاد ما این است که به عنوان صاحب سایت به بازدیدکننده پیشنهاد بدهید، همین الان با تیم ما تماس بگیرید ما ۱۰یا۱۵ دقیقه مشاوره رایگان درباره‌ی این خرید به شما می‌دهیم.خیلی از صاحبان سایت، خیلی از کسب‌وکارها الان به‌علت شرایط اقتصادی نامناسب ناامید شدند و فکرمی‌کنند دیگر به فروش کم محکوم‌اند.این دیدگاه کاملاً اشتباه است بلکه بیشتر بازاریابی انجام نمی‌دهیم که این اتفاق می‌افتد همچنین شرایط اقتصادی برای همه خوب نیست پس اگر بازاریابی کنید و محصول خوب داشته باشید همیشه مشتریانی وجوددارد.همچنین مشتریان سرگردان زیادی وجوددارد که فقط نیاز دارند یک نفر ۱۰دقیقه به آنها یک مشاوره درست بدهد تا با خوشحالی تمام پول زیادی را دراختیار فروشنده قرار بدهند.
-پیشنهاد چهارمی که می توانید به فرد بدهید این است که مشترک مگاپست ما بشود؛ یعنی اینکه همین الان ایمیل خود را به ما بدهد تا هروقت این صفحه را آپدیت کردیم یک ایمیل برایش بفرستیم.
یک پیشنهاد دیگر هم خرید محصول ارزان است. همانطور‌که قبلاً گفتیم می‌توانیم همانجا دکمه‌ی خرید بگذاریم و شخص دیگر لازم نباشد از آن صفحه به صفحه محصول برود.
حالا بهتر است کدام را استفاده کنیم؟! پاسخ قطعاً این است که بهتر است همه‌اش را باهم استفاده کنیم در یک مگاپست هم پیشنهاد دانلود بدهیم که ایمیل بگیریم هم پیشنهاد آموزش بیشتر بدهیم تا یک عده بیایند و ما بیشتر آشنا بشوند،هم پیشنهاد بدهیم با ما تماس بگیرند.پس ۵ تا ایده به‌صورت همزمان اجرایی و کربردی هستند.کار هملی و تکلیف دوم شما این است که از این ۵ مورد هرکدام که برای کار شما کاربردی است را اجرا کنید. 

انتخاب موضوع:

ما تقریباً تمام مگاپست‌های معروف دنیا را بررسی کردیم و به این تنیجه رسیدیم که تمام مگاپست‌ها موضوع‌شان خارج از این دو نوع فرمت نیست یا یک چه‌گونه را توضیح می‌دهند(چه‌گونه یک دوربین دیجیتال عالی بخریم؟) البته صرفاً خریدن نیست مثلاً(چه‌گونه یک کاری را ازصفر تا صد انجام دهیم)یا یک فهرست خیلی کامل است مثلاً(فهرست تمام تجهیزات لازم برای یک عکاسی حرفه‌ای)پس خواهید دید خیلی از تیپ مقالاتی که الان در سایتتان است شاید نتواند یک مگاپست باشد.نکته‌ی بعدی این است که هر مگاپست لزوماً با استقبال روبه‌رو نمی‌شود؛ زیرا الان در سایت‌های ایرانی خیلی مقالات طولانی داریم که شاید لازم باشد سه دقیقه اسکرول کنی تا به تهش برسید ولی واقعاً جذابیاتی ندارد و تمام مطالبش خیلی معمولی و کلیشه‌ای است.
پس ما باید به نحوی جذابیت این مگاپست را زیاد کنیم؛ چهار روش برای افزایش این جذابیت می‌گوییم:
-همیشه مردم دنیا بدنبال نکات و مطالب جدید هستند پس اگر نشان دهیم این مطالب ما جدید هستند حتماً مورد استقبال زایدی واقع می‌شود. حالا چه‌طور می توانیم نشان دهیم؟بدون تغییر عنوان مگاپست بعد از هربار بروزرسانی اولش با ذکر تاریخ بنویسیماین مگاپست آپدیت شده‌است.
-دومین روش استفاده از تحدید است.مثلاً افراد راتحدید کنیم که دیگر عطرنخرید تا زمانیکه این مطالب راکامل نخونده‌‌باشید چون ممکن است سرتان کلاه برود.
-سومین روش ایجاد کنجکاوی است.مثلاً در عنوان مگاپست بنویسیم مهم‌ترین عوال مدیریت خوب،که بسیاری از مدیران آنها را نمی‌دانن.
-جهارمین روش که بیشتر برای سایت‌هایی است که اعتبار کمتری دارند و کارشان را تازه شروع کرده‌اند ،روش قرض اعتبار است.قرض اعتبار یعنی اینکه بررسی کنیم ؛مخطبان ما چه کسی را، چه گروه، چه شرکتی را و… بهشان اعتماد دارند و در مگاپست خودمان به آنها بپردازیم.
این موارد نیاز به فکرکردن دارد و نباید لحظه‌ای تصمیم بگیرید شاید برای کار شما کنجکاوی یا قرض اعتار فایده‌ای نداشته باشد و باید روی جدید بودن مطالب تمرکز کنید.

ساخت محتوا:

– خیلی از سایت‌ها یک مرکز فرماندهی یا یک مرکز هدایت ندارند یعنی اینکه وقتی شخصی می‌آید داخل یک صفحه هیچ صفحه خاصی وجود ندارد که از آنجا بتواند به تمام موضوعات موردعلاقه‌اش هدایت شود.به طور مثال شخصی که به خرید دوربین دیجیتال علاقه‌ دارد و وارد مگاپست خرید دوربین دیجیتال ما شده‌است دیگر تمام لینک‌های مرتبط به دوربین دیجیتال در همان یک مگاپست وجود‌دارد.پس این دیدگاه می‌تواند خیلی برروی کسب‌و‌کارتان تاثیرگذار باشد که از این به بعد تمام کارهای تبلیغاتی و سئو خود را روی مگاپست انجام دهید و افراد را ابتدا به این صفحات می‌فرستیم و از اینجا هدایت می‌کنیم که به کجا بروند و همین باعث می‌شود فروشمان بیشتر شود.

حتما بخوانید :  افزایش فروش محصولات با روانشناسی رنگ‌ها

– همین الان ببینید رقیبانتان چه مطالبی درحوزه‌ی تخصصی شما منتشر کردند چه ضعف‌هایی دارند.مثلاً رقیبانتان انواع افزونه‌ها را خیلی عالی بررسی و باهم مقایسه کردند ولی این مقایسه متنی است شما می‌توانید این مقایسه را از طریق یک جدول رنگی خیلی شیک انجام بدهید یا رقیبتان مراحل طراحی سایت را خیلی عالی و دقیق دریک مقاله متنی نوشته شما می‌توانید کامل‌ترش کنید و تبدیل به یک اینفوگرافیک کنید. پس شما با تحلیل رقبا خود ببینید به مخاطبین چه کمکی کردند وشما در مگاپست خود کمکی خیلی عالی‌تر و شیک‌تری به مخاطبین ارائه‌دهید.

– دید شما از ساختن مگاپست باید ساختن یک مرجع کامل باشد یعنی‌اینکه اگر درباره‌ی سئو یک مگاپست درست می‌کنید نباید هیچ وب‌پیجی وجودداشته‌باشد که مقاله‌اش از شما بهتر و کاملتر باشد.پس یک دید وسیع و عمیقی باید داشته‌باشید.

رنگ‌آمیزی:

رنگ‌آمیزی خلاصه‌اش این است‌ که چه طور محتوای آن مگاپست را برای خواننده و بازدیدکننده لذت بخش‌تر و جذاب‌تر کنیم.

– فهرست یکی از نکات رنگ‌آمیزی است؛باید درمگاپست فهرست‌های زیادی وجودداشته‌باشد یعنی بنویسید سه عامل مهم در افزایش رتبه سایت از‌نظر گوگل:
۱-… ۲-… ۳-…

– تاجای ممکن از باکس‌ها استفاده‌کنید درواقع باکس بخشی از صفحه سایتتان است که رنگ دیگری دارد.مثلاً اگر background سایت شما سفید است یک مستطیل سبز ،قرمز یا…رنگ درست کنید که متنی به آن اضافه کرده‌باشید.

– از عکس‌های خوب استفاده کنید یعنی عکس‌هایی که به مطلب شما کمک کنند و صرفاً تزئینی نباشند.یکی از منابع شما برای کس google است اما شما می‌توانید با‌استفاده از فتوشاپ دو عکس را ترکیب کنید و یک عکس جدید درست‌کنید که مشابه‌اش وجودندارد.

حتما بخوانید :  معرفی و خلاصه کتاب تغییر بزرگ از دارن هاردی

– استفاده از نمودارها و اینفوگرافیک، نمودارهایی که روی آن اطلاعات زیادی نمایش داده‌می‌شوند.

– پنجمین نکته در رنگ‌آمیزی مگاپست خود تأکید برروی نکات مهم مقاله است.حتماً باید مطالب مهمی که در متن مگاپست هست را با فونت بزرگتر و گرافیک متفاوت‌تر بنویسیم.

 

چند نکته کلیدی:

این نکات را چه به صورت مستقیم چه به صورت غیرمستقیم باید بهشان در مگاپست بپردازیم این مطلب بیشتر روانشناسی و کمی تخصصی است پس بیشتر دقت کنید.

* ما باید باورهای لازم برای خرید را پیداکنیم و به آنها در مگاپست موردنظر بپردازیم.برای هر خریدی باورهای پیش‌نیازی وجوددارد که اگر آن باورها در فرد وجودنداشته‌باشد احتمال خرید کمتر است.به‌طور مثال ما آموزش کسب‌و‌کار اینترنتی می‌فروشیم در این مورد باوری که لازم است داشته‌باشیم این‌ است که اصلاً می‌توان از اینترنت پول درآورد پس در آن مگاپست مربوط به کسب‌و‌کار اینترنتی حتماً آمار و ارقامی منتشر کنید که نشان‌دهد واقعاً در ایران از سایت‌ها درآمد ایجاد‌می‌شود. تا باور لازم برای خرید، را در آن مگاپست بهش نپردازیم آن شخص هرچقدر هم اطلاعات کسب کند بعید است که درنهایت از ما خرید کند.
* اطلاعات لازم قبل از خرید یک دوربین عکاسی چی هست؟ مثلاً حداقل آشنایی با اصطلاحات عکاسی است؛ هر اطلاعاتی که اگر شخص داشته باشد اعتماد بنفس‌اش بیشتر می‌شود و می‌تواند یک خرید ارزشمند را داشته باشد.پس درواقع اطلاعات قبل از خرید به نحوی آموزش خرید است. آموزش می‌دهیم که اگر خواستید دورین بخرید با چه اصطلاحاتی باید آشنا باشید و چه موارد را باید چک کنید.
* حال بررسی می‌کنیم چه موانعی وجوددارد که باعث می‌شود خربد نکنیم همچنین مورد اول و سوم مکمل یک‌دیگر هستند.مثلاً شخص می‌خواهد عطر بخرد شاید این دیدگاه اشتباه را داشته‌باشد که عطر و رایحه‌ای که ما از دیگران استشمام می‌کنیم اصلاً مهم نیست این یکی از دیدگاه‌های اشتباهی است که باعث می‌شود افراد خرید نکنند. پس ما اگر به فرد نشان دهیم بخش کوچکی از موفقیت شما همین عطری است که استفاده‌می‌کنید درواقع شاید نظر شخص عوض شود و در‌نهایت از ما خرید کند.
*یک نقشه راهی به فرد نمایش بدهیم یعنی اگر می‌خواهید شما عکاسی حرفه‌ای شوید؛ اولین قدم این است که یک دوربین خوب بخرید دومین قدم این است که چه چیزهایی یادبگیرید. بعدها روی لنزهای گران‌تر سرمایه‌گذاری کنید و نقشه راهی نشان دهیم که صفر تا صد را به فرد نمایش دهیم و شخص بداند کل مراحل انجام یک کار چه چیزهایی است.

امیدوارم این مقاله آنقدر برایتان مفید بوده باشد که bookmark کنید هرچندوقت یکبار برای نوشتن یک مگاپست جدید مطالعه و مرور کنید. همچنین هرچه سریعتر با ساخت یک مگاپست با توجه به تخصص‌تان بازدید سایت و فروش محصولات خود را افزایش دهید. شما می‌توانید نظرات،پیشنهادات و سوالات خودتون را در قسمت دیدگاه‌های این مقاله بیان کنید.

اگر مایلید تا از جدیدترین مقالات و دوره‌های آموزشی رایگان ما در تلگرامتون باخبر بشید کافیه تا در کانال تلگرامی ما به آدرس https://t.me/stechon عضو شوید.

 

0 پاسخ ها

دیدگاه خود را ثبت کنید

آیا می خواهید به بحث بپیوندید؟
در صورت تمایل از راهنمایی رایگان ما استفاده کنید!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *