

مقالات از مهمترین و البته جذاب ترین بخش هایی است که یک وبسایت میتواند داشته باشد.با نوشتن مقالات معمولا شما میتوانید ترافیک بیشتری را به سایت خود جذب کنید و در نتیجه رنکینگ سایت تان را بهبود ببخشید.
اما زمانی می توانیم کاربران بیشتری را جذب کنیم که محتوای ما سئو شده و برطبق اصول سئو برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده باشد.احتمالا شما هم می دانید که اغلب افراد با استفاده از افزونه Yoast Seo و تعیین کلمات کلیدی برای مقالات شان اقدام به بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو می کنند.اما آیا این را هم می دانید که کلمات کلیدی و عبارات کلیدی دو چیز متفاوت از هم هستند؟
رسیدیم به اصل موضوع این مقاله.جایی که احتمالا الان برایتان این سوالات پیش آمده است :
- کلمات کلیدی و عبارات کلیدی چیست؟
- مگر کلمات کلیدی و عبارات کلیدی تفاوت دارند؟
- تفاوت کلمات کلیدی و عبارات کلیدی چیست؟
- استفاده از کدام یک برای بهینه سازی محتوا توصیه می شود؟
برای یافتن پاسخ سوالات خود بیاییم کمی موضوع را بازتر کنیم.
کلمات کلیدی چیست؟
زمانی که شما در موتورهای جستجو دنبال چیزی می گردید،کلمات موردنظرتان را در فیلد جستجو تایپ می کنید.موتور جستجو کلمات تایپ شده توسط شما را با کلمات سایت های ایندکس شده مطابقت می دهد و سپس مرتبط ترین نتیجه به جستجوی شما که با کلمات شما تطابق دارد را به شما نمایش می دهد.این کلمات، کلمات کلیدی نام دارند و مهم ترین عنصر برای پیشرفت هر پروژه و محتوایی می باشد.
اضافه کردن کلمات کلیدی مرتبط با محتوای وبسایت، به موتورهای جستجو کمک می کند تا محتوای شما را به نتایج جستجو بیشتر گره دهند و رنکینگ تان نیز بهبود پیدا کند. بنابراین انتخاب درست کلمات کلیدی بسیار مهم است.
کلمات کلیدی و عبارات کلیدی اصطلاحاتی هستند که معمولا در هر مقاله سئو از آن ها صحبت می شود و جالب این که اغلب از این دو به عنوان مترادف یاد می شود.پس تفاوت کلمات کلیدی و عبارات کلیدی چیست اگر مترادف هستند؟
واضح است که کلمه کلیدی به معنای یک تک کلمه است.زمانی که اولین موتور جستجو شروع به کار کرد الگوریتم هایی که استفاده می کردند ساده بود و اغلب کاربران نیز برای جستجو از سرچ تک کلمه ای استفاده می کردند تا نتیجه دلخواه شان را پیدا می کردند.اما از آنجا که موتورهای جستجو همواره در حال پیشرفت و تحول هستند امروزه آنها از کلمات کلیدی ۲ کلمه ای و یا بیشتر نیز پیشتیبانی می کنند و این کار را برای کاربران نیز راحت تر کرد زیرا حالا آنها می توانند دقیق تر و با جزئیات بیشتری جستجو کنند و مرتبط ترین نتیجه با جستجوی خود را دریافت کنند.
و اما عبارات کلیدی چیست؟
عبارات کلیدی یعنی مجموعه ای از کلمات جداگانه که یک عبارت را تشکیل می دهند.اغلب سرچ مارکترها کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را مترادف می دانند و استفاده از کلمات کلیدی را ترجیح می دهند زیرا کوتاه تر است.اما اگر خواهان یک سئوی موفق و خوب هستید باید با دقت کلمات کلیدی انتخاب کنید که عبارات کلیدی تان را نیز شامل شوند و سپس آن ها را در طول متن محتوای خود بگنجانید.
کلمات کلیدی در مقایسه با عبارات کلیدی به میزان بیشتری توسط کاربران جستجو می شوند اما در طرف دیگر معادله، کاربرانی که با جستجوی عبارات کلیدی وارد وبسایت تان می شوند هدف مشخصی دارند.به بیانی دیگر می توان گفت عبارات کلیدی ترافیک هدفمندتری را به وبسایت شما هدایت می کنند.اگر عبارات کلیدی تان ترکیبی از کلمات کلیدی باشد، شانس تان بیشتر می شود که کاربر دقیقا همان چیزی که به آن نیاز دارد را سریع پیدا کند.
بگذارید یک مثال بزنیم تا بهتر موضوع را بگیرید.
به عنوان مثال برای هر موتور جستجو بسیار دشوار است که با تایپ کلمه کلیدی “اینترنت” مطالب مرتبط با نیاز شما را برایتان نمایش دهد و احتمال این که نتایج غیرمرتبط دریافت کنید زیاد است.در عین حال، اگر “شرکت های بازاریابی اینترنتی” (که یک عبارت کلیدی است و چند کلمه کلیدی دارد) را تایپ کنید، سیستم سریع تشخیص می دهد که شما دنبال شرکت هایی هستید که به بازاریابی اینترنتی مشغول هستند و در نتیجه نتایجی که به شما ارائه می دهد مرتبط ترین نتایج با خواسته و منظور شما خواهد بود.
بسیار خوب.نظر شما چیست؟بنظر شما برای بهینه سازی محتوای تان باید روی کلمات کلیدی تمرکز کنید یا عبارات کلیدی؟یا هردو؟این بستگی به محتوا و بیزینس تان دارد.
مثلا اگر بیزینس شما در مورد فروش یا تولید اطلاعات در مورد کهربا باشد،احتمالا میخواهید که با کلمه کلیدی ” کهربا ” رتبه خوبی را در نتایج جستجو داشته باشید و استفاده از کلمه کلیدی در این مورد معقول است.اما اگر بیزینس شما یک شرکت بازاریابی اینترنتی باشد تکلیف چیست؟اگر بخواهید در کلمه ” اینترنت ” یا ” بازاریابی ” بصورت جداگانه رتبه خوبی بدست بیاورید باید نقطه مشترک این دو را به عنوان عبارت کلیدی تان انتخاب کنید.بنابراین همه چیز بستگی به نوع بیزینس شما دارد.
در انتخاب کلمات کلیدی و عبارات کلیدی برای محتوای خود نهایت دقت را به کار ببرید زیرا اگر نتوانید کلمات و عبارات مناسب را انتخاب کنید، آمار ترافیک ورودی به وب سایت تان کاهش خواهد یافت و رتبه تان با سقوط مواجه خواهد شد.
در این مقاله سعی کردیم تفاوت کلمات کلیدی و عبارات کلیدی را بصورت حلاصه برایتان بیان کنیم و امیدوارم به درک درستی از این دو رسیده باشید و محتوای خود را به بهترین شکل سئو کنید.
نظرات خود را در رابطه با این مقاله برای ما بنویسید تا سایر کاربران نیز از نقطه نظرات شما بهره مند شوند.
منبع : وب سایت Semrush
همچنین اگه مایلید تا از جدید ترین مقالات و دوره های آموزشی رایگان ما در تلگرامتون باخبر بشید کافیه تا در کانال تلگرامی ما به آدرس https://t.me/stechon عضو شید.
[av_button_big label=’عضویت در کانال تلگرام‘ description_pos=’below’ link=’manually,https://t.me/stechon’ link_target=” icon_select=’yes-left-icon’ icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ custom_font=’#ffffff’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ color_hover=’blue’ custom_bg_hover=’#444444′ admin_preview_bg=”][/av_button_big]
1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید
ببخشید منبع رو لطف می کنید ؟